Pomoc psychologiczno-pedagogiczną kierujemy do wszystkich dzieci, które:
– Posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;
lub
– Opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
lub
– Inne orzeczenia i opinie
lub
– Nie posiadają orzeczenia ani opinii, ale nauczyciele w wyniku obserwacji dziecka obejmują je fachową pomocą.
Wspomaganie indywidualnego rozwoju każdego z wychowanków włączonego w proces wychowania przedszkolnego stanowi prymarną zasadę pracy pedagogicznej. Uwzględniamy możliwości psychofizyczne, ale też ograniczenia dziecka, jego pasje, zainteresowania i zdolności. One stają się wyznacznikiem odpowiednio dobranej strategii indywidualizacji. Przyjmujemy zasadę, że indywidualizacja powinna uwzględniać nie tylko ograniczenie i ułatwienie, ale w równym stopniu rozwijanie i usprawnianie. Różnicowanie oddziaływań ma przyczynić się do efektywnego kształcenia i pełnej socjalizacji.